Algemene voorwaarden
Algemene betalingsvoorwaarden
Deze algemene betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle
onderzoeks- en behandelovereenkomsten, zowel mondeling als
schriftelijk aangegaan tussen Andrea van der Laan (hierna te noemen behandelaar) en de cliënt.
Alle door de behandelaar gedeclareerde bedragen voor honoraria, kosten en andere vergoedingen dienen te worden voldaan binnen veertien dagen na de datum van verzending van de declaratie. De cliënt kan betaling niet achterwege laten met enig beroep op verrekening.
Wanneer de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen de betalingstermijn heeft voldaan, is de cliënt in verzuim. Bij het sturen van een herinneringsnota wordt € 10,- administratiekosten in rekening gebracht. De cliënt is dan over het openstaande bedrag aan de behandelaar de wettelijke rente verschuldigd zolang hij/zij in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen.
De behandelaar is in dit geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daarmee te belasten. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, verband houdende met de inning van de gedeclareerde bedragen, komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste vijftien procent van het te vorderen bedrag.
Indien de betalingsachterstand opgelopen is tot
drie maanden zal de behandeling/begeleiding stopgezet worden.
Bij het afzeggen van afspraken geldt het volgende:
*behandeling/begeleiding/onderzoek die minimaal 24 uur van te voren
afgezegd wordt, zal niet in rekening gebracht worden
*wanneer de afspraak voor behandeling/begeleiding niet minimaal 24 uur van te voren afgezegd wordt, zal het volledige bedrag in rekening gebracht
worden.
*wanneer onderzoek niet minimaal 24 uur van te voren afgezegd wordt, zal 25% van de onderzoekskosten in rekening gebracht worden.
*wanneer de behandelaar de afspraak afzegt dan vervalt de verplichting
tot betaling van het honorarium.
Zowel de cliënt als behandelaar is gerechtigd de behandeling/begeleiding te stoppen dan wel op te schorten. Om de behandeling/begeleiding goed af te ronden is het wenselijk dit twee weken van te voren aan te geven.
Deze algemene betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle
onderzoeks- en behandelovereenkomsten, zowel mondeling als
schriftelijk aangegaan tussen Andrea van der Laan (hierna te noemen behandelaar) en de cliënt.
Alle door de behandelaar gedeclareerde bedragen voor honoraria, kosten en andere vergoedingen dienen te worden voldaan binnen veertien dagen na de datum van verzending van de declaratie. De cliënt kan betaling niet achterwege laten met enig beroep op verrekening.
Wanneer de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen de betalingstermijn heeft voldaan, is de cliënt in verzuim. Bij het sturen van een herinneringsnota wordt € 10,- administratiekosten in rekening gebracht. De cliënt is dan over het openstaande bedrag aan de behandelaar de wettelijke rente verschuldigd zolang hij/zij in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen.
De behandelaar is in dit geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daarmee te belasten. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, verband houdende met de inning van de gedeclareerde bedragen, komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste vijftien procent van het te vorderen bedrag.
Indien de betalingsachterstand opgelopen is tot
drie maanden zal de behandeling/begeleiding stopgezet worden.
Bij het afzeggen van afspraken geldt het volgende:
*behandeling/begeleiding/onderzoek die minimaal 24 uur van te voren
afgezegd wordt, zal niet in rekening gebracht worden
*wanneer de afspraak voor behandeling/begeleiding niet minimaal 24 uur van te voren afgezegd wordt, zal het volledige bedrag in rekening gebracht
worden.
*wanneer onderzoek niet minimaal 24 uur van te voren afgezegd wordt, zal 25% van de onderzoekskosten in rekening gebracht worden.
*wanneer de behandelaar de afspraak afzegt dan vervalt de verplichting
tot betaling van het honorarium.
Zowel de cliënt als behandelaar is gerechtigd de behandeling/begeleiding te stoppen dan wel op te schorten. Om de behandeling/begeleiding goed af te ronden is het wenselijk dit twee weken van te voren aan te geven.
--------------------------------------------------------------
Privacy-document
Dit document betreft het omgaan met uw privacy
Ik vind het belangrijk dat de privacy van mijn cliënten goed is geborgd. Dit privacy-document beschrijft hoe ik omga met uw persoonsgegevens, waaronder uw medische gegevens.
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Uw dossier bevat persoonsgegevens en gegevens over mogelijke uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts of bijvoorbeeld bij een intern begeleider of leerkracht van school.
Ik doe mijn uiterste best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
· zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens,
· ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).
De gegevens uit uw dossier kunnen ook voor de volgende doelen gebruikt worden:
· Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
· Voor de waarnemend collega tijdens mijn afwezigheid, mocht dit noodzakelijk zijn.
· Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.
Deze gegevens in het cliëntendossier blijven, zoals de wet op de behandelovereenkomst vereist, 15 jaar bewaard.
Als u vragen heeft over het privacy document kunt u hiermee terecht bij uw behandelaar Andrea van der Laan.
Hoewel ik al het nodige doe om uw privacy te borgen kan het zijn dat u niet tevreden bent over de wijze waarop uw gegevens worden verwerkt. Als u een klacht heeft kunt u dit bespreken met uw behandelaar Andrea van der Laan (telefonisch of per mail). Ook kan schriftelijk een klacht worden ingediend bij de behandelaar.
Het staat u te allen tijde vrij om uw klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens in te dienen.
Versie d.d. 28 juni 2018
-----------------------------------------------------------------------
Klachtenreglement en beroepsethiek
Bij mijn persoonlijke en professionele praktijk staan kwaliteit en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Ik doe altijd mijn uiterste best om je zo goed mogelijk te begeleiden en te behandelen. Ondanks mijn inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat je niet goed bent behandeld. Of de oorzaak nu ligt in het maken en nakomen van afspraken, of dat je ontevreden bent over mij als hulpverlener: ik neem jouw mening zeer serieus. Klachten geven waardevolle informatie. Hiermee kan ik mijn hulpverlening verder verbeteren. Ben je niet tevreden over jouw behandeling, dan hoor ik dat graag. Je mag van mij een luisterend oor verwachten en de inzet om te komen tot een bevredigend resultaat. Ben je daarna nog niet tevreden of vindt je het vervelend om met mij in gesprek te gaan? Op de website van de beroepsvereniging waarbij ik aangesloten ben staat de klachtenprocedure uitgelegd Klachtprocedure - NIP (psynip.nl)
Beroepsethiek
Een psycholoog (Psycholoog NIP) is gehouden aan de Beroepscode 2015, Beroepsethiek voor Psychologen. In deze Beroepscode staan richtlijnen en gedragsregels die zijn afgeleid van de vier basisprincipes verantwoordelijkheid, integriteit, respect en deskundigheid. Rechten en plichten over de behandeling, onderzoek, het dossier en andere zaken staan uitgebreid beschreven in de Beroepscode. Dit moet er voor zorgen dat de cliënt beschermd is tegen mogelijk onzorgvuldig handelen van een psycholoog. Ik werk uiteraard volgens deze richtlijnen en gedragsregels. Voor een inzage in deze beroepscode kunt u hier klikken.
Ik ben aangesloten bij meerdere brancheverenigingen die de kwaliteit van zorg bewaken.
Bij ieder van deze verenigingen kun je terecht met eventuele klachten:
Dit document betreft het omgaan met uw privacy
Ik vind het belangrijk dat de privacy van mijn cliënten goed is geborgd. Dit privacy-document beschrijft hoe ik omga met uw persoonsgegevens, waaronder uw medische gegevens.
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Uw dossier bevat persoonsgegevens en gegevens over mogelijke uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts of bijvoorbeeld bij een intern begeleider of leerkracht van school.
Ik doe mijn uiterste best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
· zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens,
· ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).
De gegevens uit uw dossier kunnen ook voor de volgende doelen gebruikt worden:
· Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
· Voor de waarnemend collega tijdens mijn afwezigheid, mocht dit noodzakelijk zijn.
· Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.
Deze gegevens in het cliëntendossier blijven, zoals de wet op de behandelovereenkomst vereist, 15 jaar bewaard.
Als u vragen heeft over het privacy document kunt u hiermee terecht bij uw behandelaar Andrea van der Laan.
Hoewel ik al het nodige doe om uw privacy te borgen kan het zijn dat u niet tevreden bent over de wijze waarop uw gegevens worden verwerkt. Als u een klacht heeft kunt u dit bespreken met uw behandelaar Andrea van der Laan (telefonisch of per mail). Ook kan schriftelijk een klacht worden ingediend bij de behandelaar.
Het staat u te allen tijde vrij om uw klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens in te dienen.
Versie d.d. 28 juni 2018
-----------------------------------------------------------------------
Klachtenreglement en beroepsethiek
Bij mijn persoonlijke en professionele praktijk staan kwaliteit en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Ik doe altijd mijn uiterste best om je zo goed mogelijk te begeleiden en te behandelen. Ondanks mijn inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat je niet goed bent behandeld. Of de oorzaak nu ligt in het maken en nakomen van afspraken, of dat je ontevreden bent over mij als hulpverlener: ik neem jouw mening zeer serieus. Klachten geven waardevolle informatie. Hiermee kan ik mijn hulpverlening verder verbeteren. Ben je niet tevreden over jouw behandeling, dan hoor ik dat graag. Je mag van mij een luisterend oor verwachten en de inzet om te komen tot een bevredigend resultaat. Ben je daarna nog niet tevreden of vindt je het vervelend om met mij in gesprek te gaan? Op de website van de beroepsvereniging waarbij ik aangesloten ben staat de klachtenprocedure uitgelegd Klachtprocedure - NIP (psynip.nl)
Beroepsethiek
Een psycholoog (Psycholoog NIP) is gehouden aan de Beroepscode 2015, Beroepsethiek voor Psychologen. In deze Beroepscode staan richtlijnen en gedragsregels die zijn afgeleid van de vier basisprincipes verantwoordelijkheid, integriteit, respect en deskundigheid. Rechten en plichten over de behandeling, onderzoek, het dossier en andere zaken staan uitgebreid beschreven in de Beroepscode. Dit moet er voor zorgen dat de cliënt beschermd is tegen mogelijk onzorgvuldig handelen van een psycholoog. Ik werk uiteraard volgens deze richtlijnen en gedragsregels. Voor een inzage in deze beroepscode kunt u hier klikken.
Ik ben aangesloten bij meerdere brancheverenigingen die de kwaliteit van zorg bewaken.
Bij ieder van deze verenigingen kun je terecht met eventuele klachten:
- Nederlands Instituut van Psychologen:
Registratienummer: 210917 www.psynip.nl - Stichting Kwaliteitsregister Jeugd: